Saturday 28 January 2012

Produk Shaklee

akum para ibu menyusu..

ni nak cite lah pulak pasal menyusu ni, ni produk yang ke berapa aku tak ingat untuk membantu menghasilkan susu ibu yang sangat berkualiti..aku pilih produk Shaklee lah pulak.. aku tak pilih set B cubaan iaitu set untuk menyusu tu harga dia dalam RM 80.00 termasuk pos.. aku plilih Alfalfa 330 biji RM 43.00 dan Energizing Soy Protien ( ESP ) RM 121.00 berat dia 850 gm.... aku beli daripada seorang kawan lama bernama Norhalimatul Nazura.. kawan ni masa sekolah agama kat JB dulu..itu cite lama... alhamdulillah produktif meningkat tapi tak banyak sangat..setakat cukup cukup je...

kebiasaan bila pum 1 sessi dapat lah 4 oz, bila dah ambil shaklee dapat lah 5oz ke 6 oz..alhamdulillah..

sebenarnya, 3 minggu sebelum ambil produk ni, aku sakit jadi susu tu berkurangan, nasib baik lah satu hari tu tuhan gerakkan hati si nazura ni ber FB ngan dia..jadi, aku terus order je ngan dia..thanks zura..! thanks 4 loving hubby yang tak jemu jemu layan wife dia yang tk setia pada satu satu produk ni..bukan ape aku mencari keserasian..tak gitu..?!!


bila makan alfalfa ni rasa clorofil senang cita bau dia macam bau daun hijau..berangin sikit ( mint )..... ESP ni bau soya + vanila ...senang nak tau bau dia bau air soya jual satu cawan RM 1 kat pasar malam tu.. macam mane aku bancuh? senang je, aku pilih susu segar + ESP dgn air sejuk ataupun air suam... payah sikit nak larut ESP ni..kena lebih sikit kacau baru lah sebati.. minum... letak lah horlick sikit.. korang boleh google sendiri nak minum cara macam mana.. minum air masak banyak banyak ye..!

lepas ni aku nak try suplement yang lain lak..

P/S: ASI Atikah Beauty setakat ok ok je..

k, semoga para ibu menyusu berjaya dalam penyusuan..Insyallah..!

No comments:

Post a Comment